Výsledky projektu Way to live

Projekt dosiahol všetky tri hlavné ciele.

  • Realizovaním série akcií určených mladým ľuďom z menších obcí Trenčianskeho, Zlínskeho a Juhomoravského kraja (3x7 jednodňových akcií pre 10 - 30 účastníkov) sme predstavili účastníkom larp ako zaujímavý spôsob aktívneho trávenia voľného času. S dosiahnutím tohto cieľa súvisel priamy rozvoj organizačných a facilitačných schopností realizátorov - priamych účastníkov projektu a rozvoj ich schopnosti efektívne komunikovať s partnerom (navštívenou školou alebo organizáciou), vyhodnocovať  výsledky vlastnej práce a prijímať rozhodnutia vedúce k optimalizácii procesov a zlepšeniu realizovaného programu. 21 realizovaných akcií sa zúčastnilo celkovo 415 účastníkov, z ktorých 280 o larpe nepočulo vôbec nikdy a len 36 z nich už sa niekedy rolovej hry osobne zúčastnilo. 274 hráčov prejavilo jasný záujem o ďalšiu podobnú aktivitu.
  • Zapojené skupiny realizoval sériu prezentácií  určených predovšetkým pedagógom zapojených tried a mládežníckym lídrom zo škôl a organizácií v menších obciach troch uvedených regiónov (3x7 prezentácií s následnou diskusiou). Predstavili im larp ako metódu neformálneho vzdelávania a prostriedok k osobnostnému rozvoju mladých ľudí).  Väčšina z nich larp nepoznala vôbec a len dvaja z nich uviedli, že už v minulosti boli priamymi účastníkmi podobnej aktivity. Tri školy prejavili záujem participovať na prípadnom nadväzujúcom projekte ako partnerské organizácie.  S dosiahnutím tohto cieľa súvisí rozvoj schopnosti prezentovať svoju tvorbu a zdieľať skúsenosti realizátorov - priamych účastníkov projektu.
  • V rámci projektových aktivít bol vytvorený materiál obsahujúci návody na prípravu troch jednoduchých a krátkych larpov pre menší počet účastníkov. Je určený pedagógom, pracovníkom s mládežou, mládežníckym pracovníkom a mládežníckym lídrom. Umožňuje im, aby larp sami vyskúšali vo svojej praxi. Zvolili digitálne médiá (DVD / internet), ktoré nám umožnili k samotným manuálom pripojiť i ďalšie materiály, ktoré záujemcom zjednodušia tvorbu hier vytvorených v rámci projektu Way to live (grafiky, zvukové stopy, videá, programy a iné).

Jedným z hlavných výsledkov projektu je úspešné rozšírenie povedomia o larpe vo vybraných regiónoch a prezentácia jeho prínosu pre osobnostný rozvoj. Účastníci projektu vytvorili a realizovali celkom tri edukatívne rolové hry: IndusTRY, Leviathan 4001 a Aliancia 

 

Dopad projektu na primárnych účastníkov sme okrem iného merali pomocou jednoduchých hodnotiacich dotazníkov. Účastníci v nich hodnotili kvalitu prípravnej i realizačnej fázy projektu, dopad na rozvoj ich vlastných zručností i kľúčových kompetencií a vplyv ich činnosti na projekte na zvýšenie ich šancí uplatniť sa na trhu práce v oblasti zážitkovej pedagogiky a neformálneho vzdelávania.

Dopad projektu v rámci šírenia informácií o larpe ako atraktívnej záujmovej činnosti a atraktívnosť edukatívnych larpov pre mladých ľudí sme merali hlavne prostredníctvom jednoduchých dotazníkov. Cieľom tohto šetrenia bolo zistiť mieru doterajšej informovanosti cieľovej skupiny o larpe, ich predošlé osobné skúsenosti a vplyv získanej osobnej skúsenosti s edukatívnym larpom na ich záujem o ďalšie podobné aktivity.

Dopad projektu v rámci prezentácie larpu pedagógom, pracovníkom s mládežou, mládežníckym pracovníkom a lídrom sme okrem iného merali jednoduchým hodnotiacim dotazníkom. Jeho cieľom bolo zistiť mieru doterajšej informovanosti cieľovej skupiny o larpe, ich predošlé osobné skúsenosti a vplyv získanej osobnej skúsenosti s edukatívnym larpom na ich záujem o ďalšie podobné aktivity. Tento hodnotiaci dotazník bol zároveň prostriedkom k získaniu spätnej väzby na kvalitu realizovaných aktivít a práce realizačných tímov.

* Toto šetrenie sme zámerne realizovali s väčším časovým odstupom, čo malo bohužiaľ nečakaný vplyv na pomerne nízky počet respondentov.

© 2017 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web stránku zdarma!Webnode